• Ulla Hirvonen

Mielenrauhaa!

Arki pyörittää, joulukiireet stressaa, koronakin vielä jyllää voimakkaasti.


Miten pitää mieli rauhallisena ja hiljentää "monkey mind" päässä?

Miten olla stressaattamatta kaikesta ympärillä olevista ulkoisista ärsykkeistä?


No ei se helppoa aina olekaan, mutta aina kannattaa yrittää ja tehdä parhaansa.

On hyvä huomata oma olotila ja ennenkaikkea katkaista mahdollisimman aikaisin stressikierre kehossa sekä mielessä.




Kiire ja tekeminen, huolet ja murheet vievät helposti mennessään. Lumipallon lailla stressi lisääntyy , energiat vähenee, värähtelyt laskee ja löydät itsesi selviytymistilasta.


TIETOISUUS !

HENGITTÄMINEN !

PYSÄHTYMINEN !


On paljon erilaisia keinoja miten saada

-mieli hiljenemään huolista ja tekemisistä

-kehon rentoutumaan

edes hetkeksi.


Tiedosta mikä olotila on just nyt.

Ole rehellinen itseäsi kohtaan ja tunnusta todellisuus.

Joskus on vaikea katsoa totuutta silmiin ja todeta missä mennään.

Rehellisyys itselle on tie muutokseen.

Jos huomaat että liika kiire ja stressi on vallannut päiväsi, tee edes pieniä valintoja kohti parempaa. Tässä muutama vinkki kiireen keskelle;

-jos olet kiireessä unohtanut syödä kunnolla, päätä ravita keho terveellisellä ruoalla

  • priorisoi tehtäviä ja mieti mitkä on oleellisia ja missä järjestyksessä

  • ota minitaukoja, laita hälytys muistuttamaan

  • muista juoda, ota lähettyville esim. sitruunavettä / yrttiteetä ja nauti

  • ota happihyppyjä, jos vain mahdollista

  • laita kynttilä palamaan, luo tunnelmaa pienillä asoilla.


Itsestäänselviä asioita, eikö? Mutta miten helposti nämä yksinkertaiset asiat unohtuu niin kiireessä ja huonossa mielentilassa.


Kiireessä ja stressissä monesti unohdetaan hengittää. Keho käy ylikierroksilla ja mieli pyörittää automaatiolla samaa levyä huolista ja murheista.

Hengitä !

Hengittele tietoisesti.

Pysähdy ja tee tietoista hengitystä.

Kun rauhoitat hengitystä, samalla rauhoitat mieltä ja myös keho rentoutuu.

Hengität koko ajan, joten ota hengitys avuksesi eikä luomaan sinulle sisäsistä kaaosta.


Jo hetki rauhallista hengitystä tekee ihmeitä, kokeile vaikka.

Tuo huomio hengityksen kulkuun. Tarkkaile miten hengitys kulkee sisään ja ulos.

Anna pikkuhiljaa hengityksen syventyä ja pehmentyä.

Jos mahdollista sulje silmät, näin ulkoiset ärsykkeet minimoidaan.

Hengitä nenän kautta sisään ja ulos.

Joskus on hyvä aluksi hengittää suun kautta ulos ja puhaltaa pois huolet sekä murheet.

Tätä voit tehdä missä ja milloin vaan.

Tee palvelus itsellesi ja hengittele.






Pysähdy , sulje silmät, hae mielenmaisemasi, hengittele ja ole hetki itsesi kanssa.

Läsnäoloa hetkessä! Luo rauhaa mieleen ja kehoon.

Hyvä tapa on vaikka tuijotella hetki kynttilänliekkiä ja antaa kaiken vaan olla hetken.



SunJoogalta löydät YouTube-kanavan.

Siellä on muutama meditaatio, joita voit tehdä kanssani.

Myös Spotifyssa on soittolistoja, joita voit laittaa taustalle soimaan.

Rauhallinen musiikka rauhoittaa mieltä ja kun mieli rauhoittuu , niin kehokin rauhoittuu.

Itse rakastan mantramusiikkia. Mantrat hoitavat värähtelyllä ja luovat huoneeseen rauhallisista energiaa. Listat löytyy nimelläni, Ulla Hirvonen.


Toivotan sinulle kaikkea hyvää tähän hetkeen.

Parasta mahdollista olotilaa.


Oet arvokas ja ainutlaatuinen!



Ilolla ja Valolla,

Ulla Hirvonen / SunJooga

Henkisen kasvun valmentaja

Kundaliini-& Yin-joogaope

Enneagrammiohjaaja





33 katselukertaa0 kommenttia

Yhteystiedot

Ulla Hirvonen

ulla@sunjooga.fi
puh. 044 746 2869

Tilaa uutiskirje